• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58339
+
-

شورای اسلامی شهر کرمان  با  ترکیب تازه

با استعفای دو عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان گمانه‌زنی‌ها درباره پذیرش یا عدم پذیرش دو عضو علی‌البدل شورا به اوج خود رسیده است

شورا
شورای اسلامی شهر کرمان  با  ترکیب تازه

با استعفای دو عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گمانه‌زنی‌ها درباره پذیرش یا عدم پذیرش دو عضو علی‌البدل شورا به اوج خود رسیده که می‌تواند دوران جدیدی را در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان ایجاد کند. 

به گزارش ایسنا، پنجمین شورای اسلامی شهر کرمان از ابتدا با فراز و نشیب‌ها و چالش‌های متفاوتی روبه‌رو بوده است، به‌طوری‌که در ابتدا اعتراضاتی بر سر شمارش آرا شد و پس از بازشماری آرا، تعداد آرا تأیید و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان تثبیت شدند.  پس از تشکیل شورای اسلامی شهر زمزمه‌هایی مبنی بر سیاسی بودن این شورا و لغو بسیاری از پروژه‌های شورای قبل به‌گوش می‌رسید، اما رئیس شورای اسلامی شهر اتمام همه پروژه‌های ناتمام را از اولویت‌های شورای پنجم اعلام کرد. 

شورای اسلامی شهر کرمان در گام اول، شهردار کرمان را برکنار و شهرداری را مدتی با سرپرست اداره کردند، اما وزارت کشور پس از مدتی طولانی، با فرد معرفی‌شده از سوی شورای اسلامی شهر برای شهرداری کرمان موافقت نکرد و شورای اسلامی شهر دوباره مجبور به بررسی گزینه‌های دیگر شد و در نهایت «مهران عالم‌زاده» با 10 رای موافق به وزارت کشور معرفی شد و با دریافت مهر تایید وزارت کشور، بر کرسی شهرداری کرمان تکیه زد. 

در این بین گاه‌گاهی مباحثی مبنی بر برخی اختلافات جزئی در شورای اسلامی شهر به گوش می‌رسید تا این‌که در بهار امسال شورای اسلامی شهر کرمان دوباره دچار تلاطم شد. در 29 اردیبهشت‌ماه، تیتر بسیاری از خبرگزاری‌ها و سایت‌ها، استعفای «ماه‌بانو معصوم‌زاده» و عدم موافقت شورای اسلامی شهر کرمان با این استعفا و موکول شدن آن به هفته بعد بود. در نهایت یکشنبه هفته بعد از آن، یعنی پنجم خردادماه، شورای اسلامی شهر با استعفای «ماه‌بانو معصوم‌زاده» موافقت کرد. 
اما این پایان ماجرا نبود. در یازدهم خردادماه تیتر خبرها این بود: «علی بهرامی و زهرا ایرانمنش از شورای اسلامی شهر کرمان خداحافظی کردند.» این دو عضو شورای اسلامی شهر علت خروج خود را از شورا حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کردند. 


انتخابات مجلس 

اکنون که بازار انتخابات مجلس شورای اسلامی داغ است و استعفای تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان برای حضور در مجلس شورای اسلامی راه را برای اعضای علی‌البدل شورا باز کرده است، برخی اعضای عدل‌البدل نیز یا قصد حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند یا اصلاً مایل به حضور در شورای اسلامی شهر نیستند.  

«احمد حسن‌زاده»، اولین عضو علی‌البدل شورای اسلامی شهر کرمان، در 11 خردادماه سوگند یاد کرد و به‌جای «ماه‌بانو معصوم‌زاده» وارد شورای اسلامی شهر کرمان شد؛ حال «زهرا لری» و «فتح‌اله مؤیدی» گزینه‌های جایگزین «علی بهرامی» و «زهرا ایرانمنش» هستند که زمزمه‌هایی در خصوص عدم پذیرش آن‌ها برای حضور در شورای اسلامی شهر کرمان شنیده می‌شود. 


 بر سر دوراهی مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر

 «زهرا لری» در خصوص حضور خود در شورای اسلامی شهر کرمان گفت: در حال بررسی برخی موارد هستم و احتمالاً به جمع‌بندی کلی خواهم رسید. 
این عضو علی‌البدل شورای اسلامی شهر دوره چهارم کرمان افزود: برای شورای اسلامی شهر یک سری مسائل، طرح‌ها و برنامه‌هایی دارم، اما در حال بررسی اوضاع هستم که آیا امکان این‌که با رویکرد جدید وارد شورای اسلامی شهر کرمان شوم وجود دارد یا خیر؟ 

وی ادامه داد: اگر به شورای اسلامی شهر برگردم با توجه به این‌که دیگر خانمی در شورای اسلامی شهر حضور ندارد و همچنین برنامه‌هایی که از گذشته در شورای اسلامی شهر برای پیگیری داشتم، حضور در این دوره از شورای اسلامی شهر وظیفه بسیار سنگینی را بر دوشم خواهد گذاشت. 

لری از تصمیم دیگر خود در عرصه سیاسی خبر داد و گفت: از یک ‌سال گذشته تصمیم برای حضور در مجلس شورای اسلامی داشته‌ام و  در این بازه مطالعات کافی و کامل درباره فعالیت‌های مجلس انجام داده‌ام و احاطه لازم برای فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی پیدا کرده‌ام.  

وی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود سخن به میان آورد و گفت: از سوی دیگر نگران این موضوع هستم که در شورای اسلامی شهر کرمان هم‌اکنون جای یک خانم توانمند که بتواند مسائل شهر را پیش ببرد، خالی است و اگر دوستان خانم از شورای اسلامی شهر استعفا نداده بودند، قطعا مجلس شورای اسلامی را دنبال می‌کردم. لری با بیان این مطلب که هر جا باشم در خدمت مردم هستم، گفت: اکنون احتمال حضورم در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر هر کدام 50 درصد است. 


«مؤیدی» تصمیمی برای ورود به شورای اسلامی شهر نگرفته است 

 «فتح‌الله مؤیدی»، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمان و عضو علی‌البدل شورای اسلامی شهر کرمان، درباره حضور در شورای اسلامی شهر گفت: تاکنون برای ورود به شورا تصمیمی نگرفته‌ام. هرچند هنوز از شورا چیزی در این رابطه به من اعلام نشده است. 
وی افزود: من عضو هیات رئیسه اتاق اصناف هستم و تصویب‌شده اگر بخواهم در شورا باشم باید از اتاق اصناف استعفا دهم. من ۴۰ سال در اتاق اصناف بوده‌ام و اکنون اولویت اصلی من اتاق اصناف است. 


حضور 2 عضو علی‌البدل شورای اسلامی شهر کرمان 

 «علی‌اکبر مشرفی» درباره حضور 2 عضو علی‌البدل شورای اسلامی شهر کرمان گفت: خانم لری و آقای مؤیدی حتماً در شورای اسلامی شهر کرمان حضور خواهند یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید